ls u vastgoed verhuurt, weet u dat er heel wat bij komt kijken. Daarom wil u liefst in één oogopslag inzicht hebben. Zo wenst u de opvolging van verhuringen nauwkeurig én automatisch te laten lopen. Inzicht in leegstand en aflopende huurafspraken is daarnaast nuttig voor een optimaal rendement. Bovendien is het overzicht bewaren van het dagelijks beheer en onderhoud op diverse technische acties een must. Sterke software voor verhuurbeheer blijkt dus geen overbodige luxe …

 

1. Gegevens centraal in verhuursoftware

Start u met verhuursoftware, dan kan u uitgebreide Excellijsten en andere takenlijstjes aan de kant schuiven. U maakt namelijk in enkele muisklikken zelf contracten op met alle afspraken van dienst. Dit wordt vertaald naar een Word-template naar keuze. De software gaat vervolgens van start voor een automatische opvolging. Het dashboard biedt u te allen tijde inzicht met de juiste zaken op de voorgrond en alle details op de achtergrond.

2. Overzichtelijke verhuursoftware

Ziet u soms door het bos de bomen niet meer? Of ziet u door de post-its uw scherm niet meer? Dan brengt de juiste verhuursoftware hier een welgekomen oplossing. Plan eenvoudig deadlines in per taak, maak briefings op voor leveranciers en u weet zo wie waar wel of niet mee bezig is. Maak daarbij uw hoofd leeg: gebruik automatische herinneringen en een gemakkelijk overzicht.

“Om gestructureerd en eenvoudig te blijven werken, is Excel niet de juiste manier.”

3. Diverse media in verhuursoftware

De kracht van communicatie wordt eens zo duidelijk bij verhuursoftware aangezien u met een muisklik het medium naar keuze inzet. U reageert op huurders, eigenaars of leveranciers op basis van ieders voorkeuren. De software weet exact hoe iedere bestemmeling aangesproken wil worden en zal u bij het verzenden van de indexbrief of een rappel automatisch aangeven of het per brief, via e-mail, sms of web moet gebeuren. De ‘online post’ service maakt het nog gemakkelijker: gedaan met naar het postkantoor wandelen. Dit tegen een werkbare prijs per zending.

 

4. Logisch boekhouden in verhuursoftware

Is boekhouding niet uw ding en ingewikkelde Excel-formules evenmin? Dan start verhuursoftware logischerwijze met een heldere boekhoudkundige verwerking. Zo worden bijvoorbeeld fiscale documenten voor de huurder correct aangemaakt en verzonden. Zover zelfs dat er rekening gehouden wordt met btw-afspraken per huurcontract of type eigendom. Bij sommige softwarepakketten zijn er zelfs dagboeken beschikbaar, zoals in elk professioneel boekhoudpakket van Yuki tot Exact business software voor een kmo en hun accountants. Verhuursoftware kan hier het brugje maken naar uw boekhouder om dubbel ingeefwerk en tijdverlies te vermijden.

 

5. Verhuursoftware op maat

We begrijpen dat Excel en andere lijstjes handig werken. Maar om gestructureerd en eenvoudig te blijven werken, is dit niet de juiste manier. Zeker niet als u snel inzicht en overzicht wil. Wenst u dan ook nog eens een flexibel systeem om extra zaken in te geven of afspraken op diverse plaatsen vast te leggen, dan volstaat Excel helemaal niet meer. Daarnaast biedt het spreadsheetprogramma geen templates voor zowel de opmaak van uw huurcontract of de basis voor e-mails die hergebruikt kunnen worden.

 

6. Altijd bereikbaar met verhuursoftware

Van het moment dat u uw laptop afsluit, wil u uw toegang tot basisgegevens nog steeds snel bij de hand hebben. De mobiele app op een Android of iPhone smartphone zorgt hiervoor. Bovendien laat deze toe een melding in te geven van op te volgen taken, met foto en tekst. Huurders verwachten ook zelf zaken te kunnen terugvinden. Hiervoor kan een website met beveiligde toegang het brugje maken voor de automatische publicatie van documenten en nieuwsberichten of het nakijken van hun betalingen. Geïntegreerde software verbindt dat allemaal netjes aan elkaar.

 

Enthousiast geworden over de voordelen van software voor vastgoedverhuur? Dan kan u in amper 30 minuten zien wat Rentdesk software voor u doet. Vraag gerust uw presentatiemoment aan.