Veelgestelde vragen

Is dit 1 pakket of bevat het verschillende modules?

Rentdesk is een compleet softwarepakket voor verhuur dat in 2 versies beschikbaar is; enerzijds voor het beheer van uw eigen vastgoed en anderzijds voor het full service verhuurmanagement van vastgoed voor derden (rentmeester).
Bijkomende modules kan u activeren naar wens:

1. SMS (communicatie + achterstalbeheer)
2. Website (online toegang voor huurders en eigenaars)
3. Mobiele app (uw basisgegevens steeds bij de hand)

Hoe gebruik ik het pakket?

Ik heb eigen vastgoed en ben ook rentmeester?

Geen probleem. Op het niveau van elk eigendom kan u instellen of het eigen vastgoed betreft of dat van derden. Wij weten perfect hoe uw portefeuille samengesteld is. Qua prijs wordt hiermee rekening gehouden en betaalt u ook minder.

Hoe wordt de prijs van dit pakket berekend en wat als mijn beheer groeit?

U gebruikt en betaalt onze software op maandbasis gefactureerd op basis van uw aantal actieve verhuurbare eenheden. Afhankelijk van uw pakketversie en de extra modules geniet u van een flexibele maandkost die meegroeit met uw portefeuille. De kost per contract is steeds gekoppeld aan de licentiesleutel op dat moment. Dit in verhouding tot uw totale volume aan verhuurbare eenheden. U betaalt niet meer dan nodig.

Hoe werkt de SMS-module?

Gebruik SMS als medium om uw klanten nog sneller te bereiken. Dit zowel voor dagelijkse communicatie als voor het versturen van rappelboodschappen. U koopt simpelweg bundels van SMS-eenheden (vrij verbruik in tijd) en u kan van start. Wij zorgen ervoor dat deze service actief wordt in uw pakket en alles gebeurt vervolgens automatisch via de communicatievensters.

Hoe werkt de website-module?

De webportaal geeft u een extra medium om gerichter met uw klanten te communiceren. Zet documenten online, publiceer nieuwsberichten, toon financiële overzichten, …
Wij zetten deze webomgeving volledig op, voorzien een moderne look&feel en zorgen voor de periodieke synchronisatie vanuit uw pakket. De webportaal is ontwikkeld volgens de meest recente standaarden en aldus webveilig gecodeerd (https). Toegang tot de webportaal kan via tweestaps-authenticatie via SMS.

Wat gebeurt met mijn gegevens in de demoversie?

Alle gegevens die u invoert in uw demoversie van Rentdesk kunnen bij verdere bestelling helemaal overgenomen worden. Op die manier kan u vlot doorstarten. Indien u niet verder werkt met Rentdesk wordt uw demodatabase volledig en permanent verwijderd.

Is een handleiding beschikbaar?

Is een opleiding voorzien?

Elke gebruiker volgt de training (1 dag). Na 2 weken volgen wij uw opstart op. Deze zijn standaard inbegrepen in uw onboarding kost. Opleiding op uw kantoor of bijkomende sessies kan u steeds aanvragen. Voor elke deelnemer kan op aanvraag een certificaat afgeleverd worden voor terugvordering via het sectorfonds 323 v/h vastgoed.

Heb ik de helpdesk nodig?

Kan ik mijn basisgegevens laten importeren?

Hoe gaat Rentdesk om met de GDPR-regels?

Wat met de back-up en beveiliging van mijn gegevens?

Wat als ik geen internet heb?

Rentdesk is een Cloud-gebaseerd pakket dus zonder actieve internetverbinding kan u niet werken. Gelukkig is dit met het creëren van eigen hotspots en de alomtegenwoordigheid van internet nooit een probleem.

Werkt het pakket ook op Apple computers?

Kan ik integreren met andere software?